Schrack Seconet – case study

dnia

schrack_case

 

O kliencie

Firma Schrack Seconet to producent kompleksowych systemów przeciwpożarowych. W Polsce obsługuje dziesiątki obiektów, w tym m.in. wrocławski stadion i Halę Stulecia, gdański Teatr Szekspirowski oraz warszawski hotel Intercontinental.

Zlecenie

Schrack Seconet wystawia się każdego roku na poznańskich targach Securex. To bardzo ważne wydarzenie w życiu marki, które pozwala na prezentację najnowszych rozwiązań i bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Szukając innowacyjnych rozwiązań targowych, reprezentanci Schracka trafili na naszą ofertę i zlecili nam stworzenie kilkuminutowego filmu sferycznego, który byłby później pokazywany gościom stoiska na goglach Gear VR.

Realizacja

Główny temat filmu to obiekty referencyjne, w których Schrack Seconet zamontował swoje systemy bezpieczeństwa. Nasza ekipa podróżowała do Sopotu, Gdańska i Warszawy, aby sfilmować budynki od wewnątrz – statycznie i z łazika – oraz z zewnątrz, z lotu drona. Oprócz tego nagraliśmy narrację prezesa Schracka, który opowiadał o ofercie firmy. Film wzbogaciliśmy elementami rzeczywistości rozszerzonej – efektownymi tablicami informacyjnymi, opisującymi osoby i miejsca.

Pokazy na targach

Schrack Seconet, razem z filmem, wypożyczył od nas trzy zestawy gogli Samsung Gear VR. Stoisko targowe firmy było pomyślane tak, aby zapewnić gościom dobre wrażenia z seansu. Przypominająca spodek konstrukcja zawierała w sobie trzy zamykane pomieszczenia z obrotowym krzesłem, w których widz mógł poczuć się swobodnie i intymnie, sam na sam z wciągającą wirtualną rzeczywistością. Na koniec każdy gość dostawał kartonowe gogle VR w estetycznym pudełeczku.

Frekwencja na stoisku przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Zadziałał marketing szeptany, uczestnicy targów po wizycie na seansie 360° przekazywali kolejnych osobom swoje wrażenia i zachęcali je do wizyty na stoisku Schracka. Obok pokoików z Gear VRami szybko zaczęły formować się długie kolejki zaciekawionych gości.

Podsumowanie

Film 360° wyświetlany na goglach VR okazał się strzałem w dziesiątkę. Na sukces złożyły się m.in.:

  • efekt nowości – dla większości ludzi był to pierwszy kontakt z technologią VR;
  • technika prezentacji – film sferyczny idealnie nadaje się do pokazania oferty firmy w atrakcyjny sposób. Zamiast oglądać konkretne urządzenia, widzowie zostali uraczeni olśniewającym wizualnie wideo ukazującym obsługiwane przez Schracka budynki;
  • immersja – naturalna właściwość filmu 360° została wzmocniona izolacją widza od otoczenia. Zamknięty pokoik i wygłuszające słuchawki spotęgowały efekt;
  • marketing szeptany – wieść o niezwykłym pokazie rozniosła się po targach lotem błyskawicy.

Relacja z targów:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s