Film 360° + Cezary Pazura = murowany sukces!

dnia

Razem z agencją Hypercrew stworzyliśmy klip 360 stopni, w którym poprzez interesującą fabułę promujemy szczepionki na rotawirusy od firmy GlaxoSmithKline. Na akcję spoglądamy z poziomu głównego bohatera, ośmiomiesięcznego Franka. Jego mamę odwiedza właśnie będąca w zaawansowanej ciąży siostra. Gdy obie panie dyskutują na tematy związane ze zdrowiem niemowlaka, Franek intensywnie eksploruje świat. Przez cały czas słyszymy jego humorystyczne komentarze, wypowiadane głosem samego Cezarego Pazury.

IMG_20161014_082923

Wyzwania

Najważniejszym wyzwaniem, przed jakim stanęliśmy, była praca z dzieckiem. A konkretnie z dwójką, ponieważ Franuś miał dublera. Gdy jeden maluch jadł i spał, drugi szalał na planie – i vice versa. Każde ujęcie było wielokrotnie powtarzane, bo z oczywistych powodów nie mogliśmy liczyć na pełną kooperację ze strony najmłodszych aktorów.

Drugim wyzwaniem był stitching, czyli szycie obrazu. Połączenie 5 filmów z 5 kamer to łatwa rzecz, znacznie trudniejsze jest zniwelowanie wszystkich naturalnie występujących błędów. Pojawiają się one zawsze, na przykład gdy aktor przechodzi przez miejsce łączenia się dwóch obrazów lub stoi za blisko kamer. Przykładowa klatka bez obróbki:

Zrzut ekranu 2017-05-05 12.08.56

W większości filmów 360 stopni, jakie można znaleźć w sieci, takie zniekształcenia są zostawiane bez poprawek. My jednak postawiliśmy na perfekcję, co wymagało wielu dni szlifowania klatka po klatce. Na szczęście stitcherzy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu klip jest bardzo estetyczny, a przejścia między obrazami zupełnie niewidoczne. Właśnie dlatego postprodukcja jest kluczowym elementem w technologii sferycznej. Zajmuje ona zwykle więcej czasu i jest bardziej kosztowna niż w przypadku standardowych produkcji – to rzecz, którą każdy zleceniodawca (agencja reklamowa, dom mediowy czy bezpośredni klient) musi zawsze na uwadze. Tanio i szybko oznacza najczęściej brzydko i byle jak.

Technologia i jakość

Do nagrań użyliśmy naszego firmowego zestawu kamer Sony, które gwarantują obraz lepszy od większości powszechnie używanych rozwiązań – takich jak rigi złożone z GoPro czy Kodaków SP360. Nad jakością warstwy audio czuwał dźwiękowiec, który współpracował już naszym studiem przy poprzednich filmach. Ekipa oświetleniowa również była sprawdzona w sferycznym ogniu walki, dzięki czemu udało się uzyskać efekt pogodnego poranka, przy czym żadna z lamp nie została uchwycona przez wszechwidzącą kamerę. Pracę aktorek wytrwale koordynował Marcin Roykiewicz, reżyser dobrze rozumiejący specyfikę techniki sferycznej.

Film powstał według koncepcji i pod kierownictwem agencji Hypercrew, jest częścią szerszej strategii promocyjnej dla koncernu GlaxoSmithKline. Został opublikowany na stronie kampanii http://www.powstrzymajrotawirusy.pl/

Nasze pełne portfolio znajdziesz TUTAJ.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s