WebVR to projekt programistyczny, który pozwala doświadczać VR bezpośrednio z poziomu przeglądarki – bez konieczności włączania osobnych aplikacji. Pełne dane na temat kompatybilności przeglądarek i urządzeń można znaleźć na oficjalnej stronie WebVR. Zasadę działania technologii najlepiej opisuje poniższy filmik:
WebVR w kampanii reklamowej
Z punktu widzenia akcji marketingowych pojawienie się technologii WebVR oznacza nowe możliwości dotarcia do odbiorców. Do tej pory problemem była konieczność instalacji dedykowanych aplikacji, co wiązało się z dodatkowymi nakładami na promocję tychże. Umieszczenie doświadczenia VR bezpośrednio pod adresem internetowym skraca drogę użytkownika i ułatwia cały proces.
WebVR umożliwia także uruchomienie doświadczenia VR bez użycia gogli, nawet tych najbardziej podstawowych typu cardboard. Wystarczy po prostu obracać ekran myszką (lub palcem, jeśli na telefonie) i cieszyć się interakcją w widoku 360 stopni. Świetnym przykładem jest seria gier Kubuś Play, dostępna z poziomu przeglądarki i równolegle obsługująca kartonowe gogle VR rozdawane razem z napojami. Warto też zobaczyć odliczanie do nowej serii Stranger Things na serwisie Netfix.
Inspiracje
Jak wspominaliśmy w poprzednim wpisie, skuteczne kampanie oparte na VR powinny wykorzystywać wiele kanałów jednocześnie, aby maksymalnie rozszerzyć grono odbiorców. WebVR idealnie wpisuje się w tę strategię, włączając do zasięgu osoby nieposiadające gogli VR i niechętne do instalowania dodatkowych aplikacji. Wystarczy komputer/smartfon i przeglądarka Chrome lub Firefox (razem ponad 70% udziału w rynku).
Przykłady koncepcji opartych na WebVR:
- interaktywny spacer z hotspotami do klikania;
- gra VR na stronie WWW, pozwalająca na zabawę za pomocą myszki i klawiatury lub gogli VR – np. rozdawanych w ramach promocji;
- wirtualny pokój zagadek, exit room w wersji VR na stronie WWW;
- interaktywny film, w którym to widz decyduje, jak potoczy się akcja;
- pokaz mody w VR zintegrowany ze sklepem online – klikamy na outfit i od razu trafia on do koszyka;
- specjalny sklep w VR;
- relacja z wydarzenia (koncert, mecz itp.) w formie interaktywnego filmu 360 stopni z możliwością wyboru perspektywy;
- prezentacja obiektu – hali, hotelu, mieszkania, dowolnej inwestycji;
- szkolenie online w formie interaktywnego filmu – na przykład BHP.