Marketing miejsc w VR – promocja kraju, regionu i miasta

dnia

Technologia VR przebojem wdarła się do świata marketingu, również tego związanego z miejscami. Z filmów, animacji i aplikacji 360 stopni korzystają biura podróży, organizacje turystyczne krajów i regionów oraz biura promocji miast.

Reklama turystyczna w VR

Oto kilka sposobów wykorzystania tej technologii:

  • Film 360 stopni YouTubie, Facebooku i stronie WWW;
  • Film 360 na gogle VR, pokazywany na targach/eventach promocyjnych: np. przewodnik po Nowym Jorku z Woodym Allenem czy po prostu ukazanie miejsca z perspektywy lotu ptaka;
  • Aplikacja VR na bazie filmów 360, będąca interaktywnym przewodnikiem. Idealna na targi branżowe;
  • Aplikacja oparta na WebVR, prosta gra lub wirtualny przewodnik dostępny z poziomu strony internetowej, taki jak w naszym projekcie dla Nike;
  • Film 360 stopni wyświetlany na klasycznych ekranach – zobacz niżej opis stoiska Budapesztu;

Jak to robią na ITB w Berlinie

Na początku marca w stolicy naszych zachodnich sąsiadów odbyły się jedne z największych na świecie targów turystycznych. Niemalże wszystkie kraje świata przez kilka dni promowały swoje walory rekreacyjne, przyciągając gości szerokim arsenałem medialnym. Były więc setki ekranów, ulotek i banerów, które szybko zlewały się w jeden szum informacyjny.  Wśród tego zgiełku stanowiska z goglami VR były wysepkami spokoju, które pochłaniały pełnię uwagi każdego użytkownika. I to właśnie jest największa przewaga wirtualnej rzeczywistości w kontekście marketingowym. Zobaczmy, jak to wyglądało na konkretnych przykładach.

Qatar Airways

2.jpg

Katarski potentat lotniczy już od dawna inwestuje w reklamę VR, więc ogromne stoisko z dwoma HTC Vive nie jest żadnym zaskoczeniem. Qatar Airways przygotowało film 360 stopni, w którym stewardessa oprowadza po supernowoczesnym terminalu lotniczym. Na drugich goglach można było obejrzeć efektowny render VR luksusowego wnętrza najwyższej klasy dostępnej w ofercie firmy.

Gruzja

Kaukaski kraj znalazł świetny sposób na ukazanie swojej wartości turystycznej gościom ITB. Na stoisku znajdował się Oculus z wirtualnym przewodnikiem wykonanym z filmów 360 stopni. Na początku widz mógł wybrać region Gruzji, który pragnie zobaczyć. Tam z kolei czekały na niego rozmaite atrakcje – np. jazda na skuterze śnieżnym czy przelot na motolotni.

Las Vegas

1.jpg

Słynne Miasto Grzechu z Nevady do promocji w VR podeszło bardzo nietypowo, oferując surrealistyczne doświadczenie z pustynnym wężem w roli głównej. Ciekawie, kolorowo i innowacyjnie!

Saarland Moderne Galerie

Nie tylko miasta czy kraje reklamowały się na ITB. Galeria sztuki współczesnej z Zagłębia Saary zapraszało gości na krótką wycieczkę 360, stanowiącą atrakcyjne „demo wrażeń” wizyty w przybytku.

Budapeszt

3.jpg

Węgrzy pokazali, że filmy 360 stopni to nie tylko gogle VR. Budapeszt promował się specjalnym pokojem, w którym na ścianach wyświetlał się materiał sferyczny, ukazujący miasto w różnych porach dnia i kontekstach. Sceny zmieniało się za pomocą umieszczone w centralnym punkcie sześcianu. Stojąc u progu pomieszczenia, doświadczało się pełnego zanurzenia w atmosferze Budapesztu.

Nie masz pomysłu na marketing miejsca?

Wirtualna rzeczywistość może być rozwiązaniem, którego szukasz. Skontaktuj się z nami na adam@vrpremium.pl, chętnie pomożemy nakreślić wizję użycia VR!

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s